الکل صنعتی خرمشهر

09198008313
  • ۰
  • ۰

خرید الکل گندم

اتانول گندم یا الکل گندم الکل میوه با فرمول C۲H۵OH نوعی ماده شیمیایی بوده که از مخمر گندم به دست می اید و در نوشیدنی‌های الکلی وجود دارد. این الکل گندم همان ماده‌ای است که خاصیت مست کنندگی دارد و توسط زکریای رازی برای اولین بار کشف شد و در نوشیدنی‌های الکلی با درصدهای مختلف پیدا می‌شود. علاوه بر این در صنایع مختلف از قبیل عطرسازی، صنایع دارویی، و همچنین صنعت چاپ نیز کاربرد فراوان دارند.

در چند سال گذشته الکل گندم، الکل خرما و الکل سه بار تقطیر شده که فقط مصرف خوراکی داشته و هیچ مصرف داروخانه ای هم ندارد به بازار آمده . و جالب اینجاست که هیچ داروخانه‌ای نمی تواند ادعا کند که مصرف دارویی برای این الکل ها قائل است چرا که درصد دوز مناسبی در این الکل ها برای مصرف دارویی نیست. جالب اینجاست که امروزه شرکتهای پخش به راحتی این محصولات را در سطح شهر بین سوپرمارکتها عرضه می کنند.

 

فرق متانول و اتانول چیست

آیا میدانستید که الکل متانول نوعی الکل صنعتی است که از چوب بدست آید؟ و الکل اتانول یا همان الکل سفید از نهاده های کشاورزی حاصل می شود؟

الکل اتیلیک ۷۰% در واقع همان الکل طبی است که با آب مقطر تا ۷۰% رقیق شده است. الکل اتیلیک در غلظت حدود ۷۰% بیشترین خاصیت ضدعفونی کنندگی را داراست.

زمانیکه از الکل نام برده می شود معمولاً منظور همان الکل اتیلیک یا اتانول است. اما در واقع الکل اتیلیک به فرمول شیمیایی C2H5OH تنها یکی از موادی است که در خانواده الکل ها قرار می گیرد. الکل متیلیک (متانول) الکل سبک تری است که در مقیاس بسیار وسیع در صنایع پتروشیمی تولید می گردد، چون از چوب (مواد سلولزی) نیز قابل تهیه است به الکل چوب هم معروف است.

  • ۹۷/۰۲/۰۴
  • وحید اسدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی