الکل صنعتی خرمشهر

09198008313
  • ۰
  • ۰

اتانول آزمایشگاهی

اتانول آزمایشگاهی

اتانول که به طور معمول اتیل الکل یا الکل میوه نامیده می شود، نوع اصلی الکلی است که در نوشیدنی های الکلی پیدا شده و توسط تخمیر قند ها به وسیله ی مخمر ها تولید می شود اتانول یک حلال چربی و منعقد کننده پروتئین است و همین انعقاد باعث میشود الکل نفوذ پیدا نکند یعنی به محض استفاده از یک الکل غلیظ بخاطر انعقاد پروتئین ها نفوذ الکل غیر ممکن میشود و درباره باکتری ها الکل های غلیظ نود تا صد درصد باعث جذب شدن آب از باکتری میشود کم شدن آب الکل موجب میشود رشد باکتری پایان یابد اما غلظت های ۵۰ تا ۹۰ درصد خاصیت میکروب کشی دارند که بهترین غلظت برای ضدعفونی کردن ۷۰ درصد می باشد. کاربرد های اتانول آزمایشگاهی ضد عفونی کننده در پاک کننده های پزشکی از اتانول استفاده می شود و متداول ترین ژل های ضد عفونی کننده ی دست ، غلظت ۶۲ درصدی آن را دارند . اتانول با از ریخت انداختن ساختار پروتئین ها و حل کردن لیپید های ارگانیسم ها ، آن ها را از بین می برد و یک عامل موثر بر علیه اکثر باکتری ها ، قارچ ها و ویروس ها است ، ولی اتانول علیه هاگ های باکتریایی بی اثر است .

کاربرد اتانول آزمایشگاهی

ضد عفونی کننده

در پاک کننده های دارویی اتانول به کار گرفته می شود و متداول ترین ژل های ضد عفونی کننده ی دست و صورت ، دارای تقریبا ۶۰ تا ۷۰ درصدی آن هستند . اتانول یا همان الکل اتیلیک یک عامل موثر بر علیه اکثر باکتری ها ، قارچ ها و ویروس ها به شمار می رود.

ضد سرفه

از اتانول استفاده ی زیادی در حوزه ی پزشکی بالینی و بر روی پیشخوان داروخانه ها به عنوان یک داروی ضد سرفه می شود .

پادزهر

اتانول ممکن است به عنوان پادزهر برای درمان مسمویت با متانول و اتیلن گلیکول استفاده شود .

قیمت یک لیتر اتانول

آیا می دانید قیمت یک لیتر اتانول را چه مرجعی تعیین میکنید؟ آیا اتانول تولید شده توسط کارخانه های ایرانی دارای کیفیت یکسانی هستند؟ معیار های قیمت گذاری اتانول طبی و صنعتی چیست؟

معمولا الکلها در دمای ۲۵ درجه ی سانتیگراد یا همان دمای اتاق یک مایع شفاف و به رنگ آب هستند که چگالی الکل از آب بیشتر بوده و بسیار زودتر از آب تبخیر میشود که به این خاصیت الکل تقطیر میگویند و به راحتی در آب حل می شود و قابلیت اشتعال دارد.البته چندین نوع الکل در بازار بفروش میرسد که هر کدام از این نوع الکل ها از مواد مختلفی بدست می آید و کیفیت هر الکل هم با توجه به نوع روش تولید متفاوت می باشد.

اتانولی که در صنعت‏ مورد استفاده قرار می گیرد، از لحاظ ماهیت، هیچ‏ تفاوتی با اتانول طبی ندارد و هر دو همان الکل اتیلیک یا اتانول‏ هستند اما به دلایلی نظیر جلوگیری از سوءاستفاده از آن‏ها، .وزارت بهداشت کارخانجات تولید کننده الکل صنعتی را مکلف می کند، موادسمی، بد بوکننده (هم چون متانول یا عرق چوب) و مواد رنگین‏ کننده (هم چون پریدین) به آن بیافزایند.

در واقع در الکل صنعتی مقداری متانول نیز وجود دارد در حالیکه در الکل طبی تنها اتانول خالص وجود دارد.

  • ۹۷/۰۲/۰۴
  • وحید اسدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی